Jak wyróżnić swoją kwiaciarnię na tle konkurencji?

Jak wyróżnić swoją kwiaciarnię na tle konkurencji?

Każdy właściciel kwiaciarni dąży do tego, aby jego biznes cieszył się dużym zainteresowaniem klientów. Sporym problemem może być jednak konkurencja, która panuje w branży florystycznej. W takiej sytuacji warto zastanowić się nad tym, w jaki sposób wyróżnić swoją firmę na tle innych przedsiębiorstw. Oto kilka praktycznych wskazówek, które pomogą każdej kwiaciarni w zyskaniu przewagi konkurencyjnej na rynku usług florystycznych.

Poznaj wroga, czyli jak działa konkurencja?

W pierwszej kolejności należy przeprowadzić dokładny reaserch, czyli dowiedzieć się jak działają konkurencyjne firmy, jakie ceny oferują oraz jakie usługi cieszą się największym zainteresowaniem klientów. Taka wiedza pozwoli na wprowadzenie pewnych istotnych i potrzebnych zmian, które pomogą kwiaciarni w lepszym dostosowaniu specyfiki swoich usług do potrzeb współczesnych klientów oraz usprawnią sprawne funkcjonowanie biznesu.

Nie bez znaczenia pozostaje także jakość świadczonych usług oraz ogólny wystrój i klimat lokalu. Warto poświęcić chwilę na zweryfikowanie aktualnych potrzeb klientów oraz zmodyfikowanie swojej oferty usługowej pod ich kątem. Wprowadzenie nowych usług pozwoli zwiększyć zainteresowanie klientów oraz poszerzyć ich zasób. Zmiana wystroju na bardziej atrakcyjny i nowoczesny zachęci z kolei przechodniów do wstąpienia do środka oraz zakupów.

Jak wyróżnić swoją kwiaciarnię na tle konkurencji?

Nowe usługi, które zachęcą klientów do zakupów

Aby kwiaciarnia sprawnie funkcjonowała przez cały okres swojego istnienia, nie wystarczy jedynie wysoka jakość produktów oraz atrakcyjne ceny. Klienci z roku na rok stają się coraz bardziej wymagający i poszukują nowych, oryginalnych i atrakcyjnych rozwiązań, które pozwolą im dobrze wydać pieniądze. Kwiaciarnie, aby stały się miejscem godnym uwagi muszą więc podążać za duchem czasu i dostosowywać swoje usługi do aktualnych trendów. Doskonałym sposobem na urozmaicenie oferty oraz zyskanie uwagi klientów jest zaproponowanie im usług, których nie ma konkurencja.

Mogą być to kompozycje kwiatowe przygotowywane na indywidualne zamówienie według wskazówek klienta, popularne w ostatnich latach flowerboxy lub oferta wzbogacona o unikalne rośliny, których próżno szukać w innych miejscach w mieście. Ciekawym pomysłem może być także cykliczne organizowanie warsztatów florystycznych, podczas których klienci będą uczyli się sztuki samodzielnego tworzenia kompozycji kwiatowych. Do ich organizacji wystarczą jedynie kwiaty oraz dodatki, których szeroki wybór oferuje każda dobrze zaopatrzona hurtownia florystyczna.

Reklama kluczem do sukcesu, czyli jak skutecznie promować kwiaciarnię?

Właściciele kwiaciarni nie powinni zapominać także o reklamie, która pozwoli im utrzymywać zainteresowanie dotychczasowych klientów oraz pozyskać nowych. Doskonałym i niedrogim sposobem na to będą media społecznościowe, w których warto założyć firmowy profil i promować na nim swoje usługi. Na Instagramie i Facebooku można zamieszczać zdjęcia kompozycji florystycznych przygotowywanych na okazje, na które zwykło się wręczyć kwiatowe upominki.

Social media są doskonałym narzędziem do przybliżenia klientom swoich usług oraz specyfiki pracy. Oprócz zdjęć gotowych kompozycji można na nich zamieszczać również bezpłatne filmiki z tutorialami, które pokażą, w jaki sposób samodzielnie można tworzyć kompozycje kwiatowe. Rozszerzenie asortymentu kwiaciarni na dodatki i akcesoria florystyczne, które oferuje hurtownia florystyczna, pozwoli z kolei na zwiększenie sprzedaży oraz zainteresowanie jej ofertą także osób preferujących samodzielne realizowanie kompozycji kwiatowych.