Narzędzia e-commerce

Działalność w obszarze, związanym z e-commerce nie jest usłana różami. Wymaga ona wiele pracy i efektywnych narzędzi. Trzeba wiele wysiłku, by własny biznes był popularny i istotny na rynku. Do tego niezbędne jest wykorzystanie narzędzi, które są pomocne w prowadzeniu e-biznesu.

Branża e-commerce

Z roku na rok polski rynek e-commerce cieszy się coraz większymi osiągnięciami. W 2018 jego wartość wyniosła ponad 40 miliardów złotych. W dzisiejszym świecie w sieci kupujemy niemalże wszystko. Począwszy od elektroniki, odzieży, zakupu różnych usług, a nawet produktów spożywczych. Dziś branża ta jest najbardziej opłacalna. Co roku obserwuje się wzrost liczby sklepów internetowych. W 2018 wyniósł on 6%.

Mimo tego branża ta jest niezwykle wymagająca wobec osób prowadzących tego typu działalność. Muszą oni między innymi zadbać o relację z konsumentami, być popularnym i osiągać dobre pozycje w wyszukiwarce, przygotowywać kampanie marketingowe czy dokonywać bilansu zdobytych osiągnięć.

Narzędzia e-commerce

Narzędzia wspierające sprzedaż e-commerce

Prowadząc biznes w branży e-commerce konieczne jest posiadanie wiedzy na temat narzędzi, które mogą usprawnić prowadzoną sprzedaż. Działają one z reguły na podstawie SaaS czy OpenSource. Dzięki nim następuje automatyzacja określonych procesów organizacyjnych, następuje sprawne zarządzanie czasem oraz efektywniejsza obsługa klienta. Ponadto są istotne także podczas realizowania czynności marketingowych i zarządzania sprzedażą. Mają znaczenie w momencie zwiększenia liczby stałych konsumentów oraz wzrostu wyników biznesowych.

Przykłady konkretnych narzędzi

Brand24 to narzędzie służące do monitoringu Internetu. Freshdesk niezawodne jest w obsłudze klienta. Hojtar nadaje się do dokonywania analiz UX i UI oraz optymalizacji witryny. Google Analytics przydatne jest do analizy danych. MailChimp wspiera natomiast kampanie mailingowe. Do zarządzania sprzedażą doskonale sprawdza się BaseLinker. Do wartych poznania narzędzi są również Landingi, Wigzo, Crazy Egg, LiveChat, ShopRank, Similar Web oraz Barilliance.