Co warto wiedzieć o folderach reklamowych?

Foldery to jedne z najczęściej stosowanych nośników reklamowych. Większe niż klasyczne ulotki, foldery są bowiem istotnym elementem każdej kampanii marketingowej, który pozwala klientom na bliższe zapoznanie się z ofertą firmy oraz zdobycie wszystkich najważniejszych informacji o jej działalności. Aby były skuteczne, zarówno projekt, jak i sam druk folderów muszą być zrealizowane na najwyższym poziomie.

Czym są foldery reklamowe i jaką funkcję pełnią?

Foldery reklamowe są istotnym elementem komunikacji firmy z jej klientami. Są bardzo popularne, co wynika ze stosunkowo niewielkich kosztów ich realizacji, co sprawia, że na ich przygotowanie mogą pozwolić sobie zarówno duże, jak i małe firmy. Foldery reklamowe pozwalają na szersze zaprezentowanie oferty firmy, przedstawienie jej produktów i usług oraz przekazanie najistotniejszych z punktu widzenia klienta informacji na temat jej działalności. W treści folderów, oprócz zdjęć i grafik, mogą znaleźć się także dane statystyczne oraz wykresy obrazujące działalność przedsiębiorstwa.

Foldery reklamowe to przygotowane w elegancki sposób nośniki reklamowe, które pozytywnie wpływają na sposób prezentacji firmy odbiorcom oraz w atrakcyjny sposób podnoszą jej prestiż. Ich kolportaż pozwala budować świadomość marki oraz wspierać jej identyfikację wizualną, której istotnym elementem są materiały marketingowe. Foldery reklamowe są wręczane odbiorcom w różnych sytuacjach. Dostępne w siedzibie firmy pozwalają oczekującym klientom na spędzenie czasu i lepsze poznanie działalności firmy, z kolei wręczane podczas targów, konferencji oraz spotkań branżowych umożliwiają rozszerzanie działalności oraz przedstawienie oferty szerokiemu gronu klientów i partnerów biznesowych.

Co warto wiedzieć o folderach reklamowych?

Jak powinien wyglądać skuteczny folder reklamowy?

Skuteczność folderów reklamowych jako narzędzia promocyjnego jest uzależniona od ich wyglądu oraz zawartości. Są to bowiem zdecydowanie bardziej wymagające pod względem projektu i druku nośniki niż klasyczne ulotki. Foldery reklamowe charakteryzują się wysoką wartością merytoryczną, za którą w największej mierze odpowiada ich treść. Folder musi zawierać wszystkie potrzebne z punktu widzenia odbiorcy informacje oraz przedstawiać je w zwięzłej, jasnej i zrozumiałej formie. Nie ma tu raczej miejsca na perswazję i chwyty reklamowe, a raczej rzetelne informacje, cenniki usług oraz cechy usług i towarów.

Foldery reklamowe powinny zostać ponadto wzbogacone o dobrej jakości grafiki i ilustracje, które pozwolą podnieść ich jakość wizualną oraz będą właściwie dopasowane do identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Bardzo duże znaczenie ma także sam druk folderów, który powinien być zrealizowany przez starannie wybraną drukarnię. Foldery reklamowe najczęściej drukowane są w technice offsetowej, co pozwala na ich dodatkowe uszlachetnienie. Mogą być zrealizowane w klasycznej wersji składanej, w formie tryptyku, szyte lub klejone. Dużą popularnością cieszą się także foldery łączone w formie oprawy spiralnej. Druk folderów może natomiast zostać zrealizowany na papierze zwykłym, kredowym lub fakturowanym o gramaturze od 90 do nawet 350 g/m2.