5 wskazówek, jak tworzyć skuteczne CTA

Możesz napisać przyciągający wzrok nagłówek, dodać atrakcyjną treść i niesamowitą grafikę. Jeśli jednak nie podasz skutecznego wezwania do działania, Twoi odbiorcy pozostaną tylko czytelnikami. CTA jest ostatnim etapem maila, reklamy, postu na Facebooku, artykułu na blogu, czy treści na landing page. Motywuje do działania, napędza sprzędaż. Sprawdź, jak zachęcić czytelników do wykonania konkretnych czynności!

Co to jest CTA?

To fragment tekstu, czasem połączony z obrazem, który mówi odbiorcom, co mają robić dalej. Może zachęcić do zapisania się na listę e-mailingową, przejrzenia większej liczby postów lub innego działania. Zazwyczaj jest to przycisk, link lub obraz, który umieścisz w strategicznym miejscu. CTA zachęca odwiedzających do zostania klientami.

Kolory CTA

Jedną z najgorszych porad na temat wezwania do działania jest zmiana koloru wszystkich przycisków na pomarańczowe, czerwone lub zielone. To, że przyniosło efekt jednej marce nie oznacza od razu, że sprawdzi się w przypadku Twojej. Jeśli dominuje u Ciebie pomarańcz, przyciski w tym kolorze po prostu zginą w tłumie. 

Sukces optymalizacji współczynnika konwersji (a tym samym CTA) zależy od opracowania podstawowego trzyetapowego planu:

  • Badaj i analizuj grupę docelową.
  • Znajdź kolory, wzory, język itp., które najlepiej odzwierciedlają osobowość Twojej marki.
  • Popraw swoją witrynę, uwzględniając powyższe elementy.

Nie możesz po prostu skopiować czyichś metod i spodziewać się takich samych rezultatów. Musisz znaleźć coś, co pasuje do Twoich odbiorców. 

5 wskazówek, jak tworzyć skuteczne CTA

Prosty projekt

Badania wykazały, że najlepiej sprawdzi się proste stwierdzenie. Nie przesadzaj z ozdobnikami i efektami specjalnymi. Pamiętaj, że prostota wcale nie oznacza nudy. Nadal możesz zachwycić czytelników wspaniałymi kolorami i kreatywnością.

Zorientowanie na korzyści

Twoje wezwanie do działania musi przedstawiać odbiorcom jakąś korzyść. W przeciwnym razie zmniejszysz współczynnik klikalności. 

W przeszłości, zanim Google zaczęło wprowadzać aktualizacje algorytmów, wiele osób nie martwiło się zbytnio jakością swoich artykułów, filmów, bezpłatnych e-booków i innych treści. Jednak dzisiaj sytuacja wygląda zupełnie inaczej. 

Umiejscowienie i kolor przycisku CTA są równie ważne jak komunikat. Wiele osób odkryło, że ustawienie go na dole strony działa najlepiej, podczas gdy inni marketingowcy uzyskują więcej konwersji, gdy ulokują go po prawej stronie. Kolor przycisku powinien kontrastować z głównym motywem kolorystycznym strony. Wtedy będzie bardziej widoczny.

Zasada pilności i niedoboru

Nic nie zachęca czytelników do działania, jak dodanie odrobiny pilności. Warto uwzględnić licznik odliczania lub ograniczone stany magazynowe. Myśl, że możemy przegapić jakiś rabat lub nie zdążyć z zakupem produktu zwykle wystarcza, by nakłonić nas do natychmiastowego działania.  Pamiętaj tylko, by nie robić tego zbyt często. Przestrzegaj tej zasady dla najbardziej dochodowych CTA.

5 wskazówek, jak tworzyć skuteczne CTA

Wielkość przycisku

Ustaw taki przycisk, by rzeczywiście przyniósł zamierzony efekt. Większe nie zawsze oznacza lepsze. Chodzi o to, by odbiorcy faktycznie w niego kliknęli. Ułatw im to. Zbyt duży przycisk wygląda dziwnie lub nienaturalnie. Istnieje mała szansa, że okaże się skuteczny.