Funkcje w platformach B2B

Stwierdzenie, iż platformy B2B okazały się prawdziwą rewolucją w zakresie handlu detalicznego, jest jak najbardziej prawdziwe. Statystyki w Polsce są dość oczywiste, a ta specyfika jest również przeważająca poza granicami naszego kraju. Duża część społeczeństwa dokonuje w większości zakupów online, gdzie płatności przebiegają szybko, a dostawy realizują firmy kurierskie. Głównym powodem takiej tendencji jest oczywiście wygoda oraz oszczędność czasu i pieniędzy, gdyż niektóre produkty możemy kupić taniej. Dlatego też profesjonalnie zaprojektowana i wdrożona platforma b2b może znacząco wpływać na wzrost obrotu firm działających w różnych branżach.

Funkcje w platformach B2B

Rozwiązania e-commerce dla firmy

Mając w zamyśle zlecenie wykonania platformy B2B dla klientów detalicznych, warto rozważyć, które z rozwiązań będzie najlepsze. Na szczęście nie ma konieczności, by podejmować się tego działania samodzielnie, wystarczy znaleźć profesjonalną firmę, której można powierzyć takie zadanie. Specjaliści z zakresu e-commerce na podstawie oczekiwań, mogą zaproponować najlepsze wyjście w danej sytuacji, dopasować je do planowanych rezultatów. Trafnie dobrana platforma B2B najczęściej wiąże się z gwarancją osiągania coraz większych zysków przez długi okres czasu. Wyspecjalizowane agencje reklamowe na podstawie poczynionych obserwacji przeanalizuje wszystkie słabe i mocne strony poszczególnych rozwiązań. Liczy się również siła konkurencji, a właściwie wykorzystanie ewentualnych braków w ich strategii sprzedażowej. Wstępny projekt platformy B2B powinien być oczywiście odpowiednio przetestowany przez specjalistów, a następnie sprawdzony pod względem funkcjonalności przez Klienta.

Co jest najważniejsze w platformie B2B?

Najważniejsze po zaprojektowaniu i wdrożeniu platformy sprzedażowej jest regularne dokonywanie aktualizacji technicznych. O powodzeniu tego przedsięwzięcia decyduje właściwie wybór najlepszej i najbardziej zautomatyzowanej technologii. Powinny one charakteryzować się niezawodnością i łatwością przystosowania do ewentualnych zmian w działaniu najbardziej popularnych platform. Przyszłością w branży e-commerce są niezaprzeczalnie aplikacje mobilne, z których można korzystać na smartfonach każdej marki. Niewiele osób obecnie korzysta z komputerów stacjonarnych, dlatego umożliwienie dokonaniu zakupu w ogólnodostępnej formie z pewnością zostanie docenione przez potencjalnych klientów. Każda platforma B2B powinna mieć ponadto zapewniony jak największy współczynnik konwersji. Jest to znak, że strona internetowa została zaprojektowana w bardzo przejrzysty i intuicyjny sposób, włożony wysiłek w powstanie sklepu jest wówczas doceniany przez ostatecznych odbiorców. Aby platforma B2B była odbierana jako przyjazna dla klienta, powinna umożliwiać dokonanie płatności różnymi kanałami. Chodzi tutaj głównie o płatności kartą kredytową, BLIK-iem, PayU, za pomocą bankowych aplikacji mobilnych. Z kolei starsze pokolenia preferują płatność przy odbiorze zamówienia, dlatego taka funkcja również powinna zostać wdrożona.