Media społecznościowe odgrywają dzisiaj niezwykle istotną rolę w marketingu. Obecność marki w social media jest oczywistością. Jednak nie wystarczy po prostu być w mediach społecznościowych. Budowa marki przez tego rodzaju medium wymaga odpowiedniego podejścia, profesjonalizmu i ciężkiej pracy. Jak się za to zabrac? Jakich zasad przestrzegać?
Zadbaj o identyfikację wizualną
Podstawową kwestią jest stworzenie własnej identyfikacji wizualnej. Czym ona jest? Chodzi o stworzenie konkretnego skojarzenia z Twoją firmą. Konkretne logo, barwy, przekaz itd. Stwórz je i bądź konsekwentny. Twoją grupą odbiorców są ludzie młodzi? Zatem powinieneś się zwracać do klientów bezpośrednio, w ich języku. Natomiast jeśli posiadasz ekskluzywne produkty dla starszej grupy wiekowej, prawdopodobnie powinieneś być bardziej oficjalny. Barwy, logo, ale także treść wpisów również powinny być dostosowane do profilu działalności Twojej firmy oraz do Twojej grupy odbiorców. Jak ma się identyfikacja wizualna do mediów społecznościowych? Bardzo ważne jest, aby na Twoim profilu pojawiło się logo firmy. Tworząc treści również powinieneś myśleć o identyfikacji wizualnej. Korzyści z tego są następujące:
- wyróżnisz markę na tle konkurencji,
- stworzysz silne skojarzenia z marką,
- dotrzesz do pożądanej grupy docelowej.
Dbaj o regularność
Zastanawiasz się, jak budować markę w social media? Przede wszystkim pamiętaj o regularności. Wpisy powinny się pojawiać często, tak abyś nie dał zapomnieć odbiorcom o Twojej firmie. Jeśli przerwy między wpisami będą wynosiły kilka dni, czy co gorsza tygodni, mało kto zainteresuje się profilem marki. Natomiast regularne wpisy będą o niej przypominać.
Aktywizuj odbiorców
Jeśli chcesz, aby marka była dobrze rozpoznawalna i szanowana, musisz aktywizować odbiorców. Dzięki temu będą oni regularnie odwiedzać profil Twojej firmy. Co więcej, interesująca aktywizacja prowadzi do zwiększenia liczby obserwujących, a tym samym do większej liczby wejść na stronę. Zwykle przekłada się to również na zwiększenie obrotów. Zatem organizuj konkursy, zadawaj pytania, zachęcając do dyskusji i wyrażania opinii.
Sprawna komunikacja z odbiorcą
Konsumenci doceniają marki, które są im bliskie. O co chodzi? Nie od dzisiaj wiadomo, że najchętniej wybieramy produkty marek, które są nam znane oraz takich, wobec których mamy jakieś własne, konkretne odczucia. Innymi słowy, konsument powinien polubić Twoją firmę. Sympatię i szacunek zyskasz dzięki dostępności sprawnej komunikacji. Odpowiadaj na pytania zadawane w mediach społecznościowych. Zarówno te publiczne, jak i w wiadomościach prywatnych. Istotne są szybkie reakcje. Natomiast odpowiedzi powinny być konkretne i przydatne.
Bądź obecny na wszystkich portalach
Może Ci się wydawać, że obecność na 1 czy 2 portalach społecznościowych będzie wystarczająca. Nic z tych rzeczy. Jak już wspominaliśmy, widoczność marki i jej rozpoznawalność to kwestie kluczowe. Im częściej Twoje posty będą widoczne dla odbiorców, tym lepiej zostanie zapamięta. Zatem marka powinna posiadać swoje profile na wszystkich znanych portalach.
